Welkom

Welkom op mijn persoonlijke weblog waar allerlei onderwerpen aan de orde kunnen komen. Reageren? Graag! Mijn mailadres is: wim.pieper.grp@planet.nl

Na 14 jaar de wereldzeeën te hebben bevaren is bovenstaande foto uit 2008 (pier Scheveningen) vanzelfsprekend favoriet.

zaterdag 17 april 2010

Vertrek Barbara de Vos bij GB

Vooral de laatste week worstelde Barbara (erg) met haar vertrek uit GB. Ze deelde haar aarzeling met Magda en mij.

Met Barbara waren wij de mensen van het eerste uur die eind 1997 bij GB kwamen. Jurriens kwam later. De eerste bijeenkomst was in een kamertje van het Rhedens Fanfare Corps in Rheden.

Samen bezochten we als GB-raadslid tal van activiteiten en voerden veel overleg. In de raad respecteerde we onze eigen mening als het op stemming aankwam. Ook Barbara had al lange tijd grote moeite met zoals ze het noemt: 'lange tenenmannen'. Op deze blog schreef ik al over de 'lange tenen' van Jurriens.
De laatste week hebben Magda en ik met Barbara over haar worsteling wel of niet vertrekken gesproken en bij mail gedachten uitgewisseld.
Barbara en ik hebben in de fractie vaak genoeg zaken geslikt om gemoederen niet te laten oplopen.

Barbara was terecht woedend toen ze achteraf hoorde dat in haar vakantieperiode december 2008, bij Harry Brouwer thuis een conceptbrief besproken is die Cor van Vugt meebracht. Daarin stond dat Brouwer, Van Vugt, Jurriens, Jochemsen en Wubs het vertrouwen in voorzitter Henk Reusink opzegde. Ik was daarbij maar toen ik van het plan hoorde zijn vragen gesteld. Voor Van Vugt reden naar mij een hatelijk opmerking te maken. Gevolg: een flinke botsing. Mijn voorstel niet tekenen maar eerst te praten en te wachten op Barbara werd resoluut van de hand gewezen. Door de hatelijke opmerking van Cor verliet ik boos de woning van Brouwer. Bespeurde al gauw dat er geen redden meer aan was. De brief ging uit. Met Barbara besprak ik later de opgelopen spanningen en de brief. We stelden het op een tactische manier in de fractie aan de orde. Het bekende groepje gaf niet gauw toe zodat wij het weer aan de orde  stelde. Gelukkig was ik in bezit van de niet door mij getekende brief die ik Barbara liet lezen. In de brief stond een forse onjuistheid waardoor de groep een excuusbrief naar Reusink schreef; echter was het leed al geschied. Wubs maakte het een keer zo bont om Reusink uit de fractievergadering te sturen. Kan doorgaan maar vindt het zo even genoeg.

Later is het meningsverschil met Van Vugt in de fractie uitgesproken en bood hij excuus aan. Een correcte handeling van Cor.

Ik kan tenminste terugkijken op een heel fijn contact met Barbara. Wij hingen soms uren aan de telefoon om zaken te bespreken niet zelden tot na het nachtelijk uur.
Er was wel een (behoorlijk) minpunt toen de fractie november/ december 2006 mij als wethouder niet meer steunde. Wubs wilde tegen mij een motie van wantrouwen indienen maar zei kort voor de raadsvergadering het nog niet te doen.

Bij toeval sprak ik en Magda bij het 'Mooiste pand van Nederland', een GB-lid die politiek ook eerder actief was. Die zegt het lidmaatschap ook op. Het lid stuurde n.a.v. de onlangs ernstig opgelopen spanningen en ons vertrek uit GB aan Wullink een mailbrief maar kreeg een kort en klunzig antwoord. Op de tweede mailbrief van het lid reageerde Wullink helemaal niet meer. Een zodanige handelswijze van Wullink komt vaker voor en is echt geen uitzondering.

De brief van Barbara is ook in mijn bezit. Voor de brief verwijs ik naar de blog van Theo, die de brief heeft gepubliceerd:
http://politiekrheden.blogspot.com/2010/04/barbara-de-vos-breekt-met.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten