Welkom

Welkom op mijn persoonlijke weblog waar allerlei onderwerpen aan de orde kunnen komen. Reageren? Graag! Mijn mailadres is: wim.pieper.grp@planet.nl

Na 14 jaar de wereldzeeën te hebben bevaren is bovenstaande foto uit 2008 (pier Scheveningen) vanzelfsprekend favoriet.

zondag 11 april 2010

Gemeentebelangen (3)

Dit is een vervolg op GB 1 en 2. Hierna staat weer de door mij gewraakte ingezonden brief (3 april 2010) van het trio Jochemsen, Wubs en Jurriens.
Wij (Magda Rook en Wim Pieper) krijgen van het trio de zwarte Piet. Wij hebben GB verkwanseld. In GB 2 is het versjacheren van GB (door m.n. Wubs) aan de VVD aan de orde geweest en totaal geen oppositie voeren maar in de raad en daarbuiten zich als VVD schoothondje te gedragen.
Verder naar mij het verwijt op kosten van GB campagne te hebben gevoerd.
Begin van de brief zegt het trio dat ik lijstduwer was. Vraagt het trio zich wel eens of een lijstduwer campagne voert? Dat doet geen enkele lijstduwer! Bewijs dat ik geen lijstduwer was. Het trio spreekt zichzelf tegen. Zonder mij stonden de eerste 6 kandidaten in de Regiobode op twee pagina's met elk een grote advertentie. Verder ontbrak op verspreide pamfletten in dorpen mijn beeltenis. Het bestuur en trio beweerd wel op een pamflet in Velp. Durf zelf (onder ede) te verklaren dat mij geen pamflet bekend is. Heb niets verspreid! Wullink zei pas later: er is iets verspreid. Hierover meer in een andere aflevering over GB.

Als iemand GB verkwanseld heeft, is het Dick Jurriens. De aanstichter van al het kwaad.  Advies aan Jurriens, lees nog eens De Gelderlander van 5 maart 2010. Citaat: “Hij noemt het een ‘blunder’ dat hij onlangs zijn vertrek aankondigde. “En opwelling. Ik kwam op voor mijn vrouw”. Enkele dagen eerder had Jurriens het totale vertrouwen in lijsttrekker en beoogd fractievoorzitter Magda Rook opgezegd. Verder stortte Jurriens op of omstreeks 15 februari bij Magda een bak vuilspuiterij over haar heen. Jurriens gooide de knuppel in het hoenderhok en maakte op een niet mis te verstane wijze trammelant. Kort daarna ging Jurriens naar Magda om over zijn handelen te praten, het leed was al geschied. Haast overstuur en in tranen verliet hij de woning. Veel later hoorde ik hoe Jurriens tegen Magda, als nieuweling, te keer ging. Schandelijk optreden van Jurriens met zijn lange tenen. Uit ervaring is ook mij bekend om voorzichtig met Jurriens te manouveren. Ken hem vanaf 1998.

Het trio moet een geweldige plaat voor het hoofd hebben om in de ingezonden brief te zeggen dat GB door mij verkwanseld is. Met verkwanselen begon Jurriens.
Zie brief hierna onderaan de eerste kolom bij onderstreepte tekst. Klik voor vergroting op krantartikel.

Hoe het trio het durf om in de krant te zeggen dat campagne is gevoerd op kosten van GB, is onbegrijpelijk. Slechts een keer stond mijn afbeelding van 25 februari t/m. 3 maart 2010 bij MFM op de kabel. Die advertentie betaalde ik zelf. Hierna staat de factuur waaruit dat blijkt.
Klik voor vergroting op factuur.











Hierna de door mij betaalde advertendie Een neutraal plaatje zonder tekst: ‘Stem op mij’.

Hiermee is weer een doortrapte leugen van het trio ontmaskerd.
Ben boos dat lezers door het trio van de ingezonden brief onjuist zijn geïnformeerd. GB is voor ‘Openheid’ en ‘Duidelijkheid’. Het trio doet dat ernstig geweld aan.
In kolom 2 schrijft het trio dat ik geen beroep doe op een zetel als dat ten koste ging van een zittend raadslid. Verder zegt het trio: ik moet nog maar eens denken aan de ledenvergadering van december. Bewust verdraait het trio de zaak. Het ging niet om een zittend raadslid maar om vier nieuwelingen. Terecht vroegen die mij: Stel je krijgt als bekend persoon op plaats 8 veel voorkeurstemmen; ga je dan in de raad? Nieuwelingen stonden op plaats 1, 4, 5 en 6 (Jochemsen en Jurriens op 2 en 3). Ze hadden angst door voorkeur stemmen voor mij, niet aan in de raad te komen. Een terecht verzoek.

Door mijn gezondheidtoestand, met medicatie, is alleen naar elk van de vier nieuwelingen gezegd een zetel (tijdelijk) beschikbaar te stellen. Tijdelijk door de verwachting dat ik pas augustus 2010 weer iets kon doen. Was verheugd toen de huisarts en psycholoog begin dit jaar zei over goede vorderingen en vooruitzichten.

Jurriens weet heel goed hoe het ging, want in de nacht van 3 op 4 maart vroeg hij in het gemeentehuis wat ik bij meer voorkeurstemmen deed. Antwoordde naar Dick en zijn vrouw: vier nieuwelingen vroegen in de ledenvergadering een toezegging. Hij vroeg waarom niet naar hem? Antwoord: alleen de vier nieuwelingen vroegen het.
Schijnt dat Jurriens vergeetachtig is/wordt of speelt gewoon stommetje.
Wij waren in spannende afwachting of voorkeurstemmen nog bekend werden gemaakt; het gebeurde pas later.

Gaat Jurriens het om geld? In een andere aflevering meer.
Vervolg in Gemeentebelangen 4.
Wim Pieper

Geen opmerkingen:

Een reactie posten