Welkom

Welkom op mijn persoonlijke weblog waar allerlei onderwerpen aan de orde kunnen komen. Reageren? Graag! Mijn mailadres is: wim.pieper.grp@planet.nl

Na 14 jaar de wereldzeeën te hebben bevaren is bovenstaande foto uit 2008 (pier Scheveningen) vanzelfsprekend favoriet.

dinsdag 6 april 2010

Gemeentebelangen (2)

Vervolg op GB 1. Van 2006 tot en met maart 2010 was GB totaal geen oppositiepartij, het was en is nog graag VVD slippendrager. Wubs, ook binnen GB bekend als ‘Commandant’, had en heeft een super vriendelijke houding naar de VVD. Schijnbaar door het voorkeursrecht dat toen op een deel van zijn perceel ruste. Intussen niet meer.
Toen zou bij de Burg. Bruinstraat-Molenweg de beveiligde oversteekplaats sluiten. I.v.m. een mogelijke tunnelbak zou er voor weggebruikers een kleine omweg komen. Vanaf het spoor zou vlak voor de tunnelbak een bocht naar rechts gaan om via een oversteek over de tunnelbak vlak langs of iets over het perceel Wubs naar Dieren-Zuid te gaan. Hetzelfde zou gelden als inwoners naar Calluna zouden gaan.
Voor Wubs van groot belang om bij de VVD-wethouder vurig te pleiten voor een fiets en/of autotunneltje. Wubs is nog trots op het persoonlijk overleg met Elsenaar. Door die zet ontstond Wubsbelang i.p.v. Gemeentebelangen.
Gesteld kan worden dat flirten met de VVD voor GB en geen oppositie voeren veel stemmen heeft gekost. Daartegenover haalde de VVD door slim spel veel stemmen binnen. Bij moties en amendementen kon de VVD in de raad meesstal op onvoorwaardelijke GB steun rekenen. Door VVD gewiekstheid haalde die de krant en GB keek na. Net zoals de VVD het slim in de raad speelde om als eerste het woord te krijgen en tussen neus en lippen nog eventjes GB steun werd genoemd. Winst had de VVD.
                                              Ingezonden brief.
                     
Nu de ingezonden brief. Jochemsen, Wubs en Jurriens zeggen dat Pieper alleen lijstduwer was en kreeg daarom plaats 8.
Ruim voor de ledenvergadering (16 december 2009) is besloten voor een kandidatencommissie. Wullink, Wubs en Van Vugt vormde het trio dat alleen met kandidaten zonder politieke kennis sprak. Vanaf plaats 10 deed het bestuur de gesprekken. Zo is het vandaag nog op de GB-site te lezen (plaatsingsdatum 21-12-2009). 16 december was in Velp de ledenvergadering die had twee delen. Eerst kandidaten die in de raad konden komen. Tweede deel lijstduwers. Ik viel in deel 1. Hiermee is aangetoond dat lezers in de krant op het verkeerde been zijn gezet. Indien nodig zijn vergaderstukken te overleggen waaruit het blijkt.
Verder staat in de ingezonden brief (zie onderstreepte tekst) dat mij is verteld dat ik niet in aanmerking kwam voor fractievoorzitter of wethouder. Begin met wethouder. Fractievoorzitter komt in Gemeentebelangen (3) aanbod. Met mij is nimmer over wethouderschap gesproken! Het ook door GB gedwongen vertrek als wethouder eind 2006 zit nog goed in mijn geheugen. Ook Wubs had daar een groot aandeel in. Zo het in de krant staat ligt ver buiten de waarheid, het stoort mij enorm dat lezers een ander beeld is voorgehouden!
Toen GB 6 zetels kreeg was een wethouder in beeld. Er waren kandidaten. Wullink sprak mij meer dan een keer aan dat het voor mij niets was. Had ondermeer te weinig bestuurservaring. Zijn voorstel was het eerst zelf een periode wethouder te zijn dan mij te zeggen hoe het ging. Ergens tussen 2006-2010 zou Wullink vertrekken om dan mij het stokje te geven. Zijn voorstel wees ik resoluut af. Wat een durf van Wullink, die maart 2006 slechts 11 stemmen kreeg.

Betrouwbare bronnen binnen GB zeggen dat Wullink weer het wethouderschap ambieerde. Wullink, die verschillende partijen versleet, had het lidmaatschap van de lokale VVD al opgezegd om zo zijn handen vrij te hebben. Landelijk bleef hij wel VVD lid. Vervolg in Gemeentebelangen (3)
Wim Pieper

2 opmerkingen:

  1. Hoe zat dat toch precies met dat opzeggen van het GB-lidmaatschap door Jurriëns in februari?
    Wat was de precieze oorzaak? Wat gebeurde er nu werkelijk precies?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Theo, Dank voor reactie. Daar was ik totaal niet bij betrokken. Kwam pas in beeld na contact met Barbara verder in de kwestie om te kijken of er nog iets te redden viel. Mijn bemoeienis viel bij Jochemsen totaal in het verkeerde keelgat. Zei: 'Bemoeid Pieper zich er ook al mee'. Hier kom ik in een artikel GB (?) nog op terug.
    Heb je vraag bij iemand anders neergelegd. Als het bekend is lees je het.

    Groeten,
    Wim Pieper

    BeantwoordenVerwijderen